Mecanica

Inlocuirea pivotilor si a capetelor de bara

Inlocuirea pivotilor si a capetelor de bara se face dupa o constatare mecanica, ce atesta uzura lor. Se pot inlocui individual, sau in seturi, iar in functie de marca auto pot fi doi sau mai multi, pot fi capsulati pe brat(bascula) si atunci se inlocuiesc cu totul.

Fiind vorba de o piesa de la sistemul de rulare este obligatoriu verificarea periodica si inlocuirea in cazul uzurii.

Inlocuirea discurilor si a placutelor de frana

INLOCUIREA DISCURILOR SI A PLACUTELOR DE FRANA

Verificarea periodica si inlocuirea discurior si placutelor de frană uzate este vitala pentru siguranta pasagerilor, dar si a celorlalti participanti la trafic. Cosmarul oricărui şofer este sa constate ca autovehiculul condus de el nu se opreste sau nu reduce viteza la apasarea pedalei de frana in timpul deplasarii.

Majoritatea producatorilor de autoturisme recomanda schimbarea plăcuţelor de frană la un anumit interval de timp, fapt consemnat în carnetul de service. Acest interval depinde si de calitatea placutelor si a discurilor. Cel  mai indicat este utilizarea celor recomandate de producator.

Uzura discurilor si a placutelor de frana depinde si de stilul de condus al soferului. Un stil mai agresiv, sportiv de condus duce la folosirea intensa a franei de picior fapt ce duce si la o uzura mai rapida a sistemului de franare.

Operatii efectuate la verificarea si schimbarea placutelor si discurilor de frana:

  • Verificare grad de uzura al placutelor de frana
  • Verificare grad de uzura a discurilor de frana
  • Verificare cablu de actionare al etrierului sau placutelor
  • Verificare grad de uzura al pistonului si al garniturilor de piston
  • Realizare constatare cu piesele ce trebuiesc inlocuite

Dupa acceptul clientului se trece la urmatoarele operatii :

  • Inlocuire piese deteriorate
  • Completare lichid de frana daca e cazul
  • Aerisire si sistem de franare
  • Verificare pentru eventuale pierderi a lichidului de frana si reemediere a acestora
  • Intocmire deviz lucrare si factura conform deviz

 

Schimb distributie

CAND SI CE SCHIMBA LA DISTRIBUTIA MASINII ?

Distributia masinii se refera la acele subansambluri ale motorului care au rolul de a sincroniza componentele responsabile de admisie, evacuare si pozitia cilindrilor, astfel incat sa se respecte timpii de ardere ai motorului. La multe autovehicule, distributia contine si pompa de apa, fiind antrenata de aceeasi curea.

Distributia este in general alcatuita din: curea dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa (unde este cazul).

Pe scurt, sistemul de distribuție asigură introducerea aerului/amestecului proaspat în cilindri și evacuarea gazelor arse.

Distributia unei masini poate fi de doua tipuri:

– distributie pe lant;
– distributie pe curea;

Distributia pe lant poate rezista pana la 300.000 de km in regim de utilizare intens si aproximativ 600.000 de km in regim de ultilizare normal.

Cureaua de distributie este formata dintr-un cauciuc cu insertie de panza si poate suferi urmatoarele uzuri:

  1. uzura fizica sau de imbatranire;
  2. uzura mecanica din cauza functionarii prelungite.

Distributia este alcatuita din:

  • curea dintata de antrenare;
  • rola de ghidare;
  • rola intinzatoare;
  • pompa de apa cand este cazul.

Poma de apa se inlocuieste daca dupa o verificare vizuala prezinta scurgeri de antigel sau joc in rulmenti.

Inlocuire amortizoare

VERIFICARE SI INLOCUIRE AMORTIZOARE

 

Amortizorul este un dispozitiv care servește la amortizarea unui șoc, a unui zgomot sau a unui fenomen de oscilație aparut la deplasarea autovehicului : scopul lui este de a tine rotile „lipite” de asfalt in momentul deplasarii.

Amortizoarele sunt elementele-cheie ale sistemului de suspensie și direcție a mașinii, asigurând contactul permanent al roților cu carosabilul, stabilitatea în viraje și absorbția șocurilor provocate de denivelări.

Amortizoarele uzate, însă, vor lăsa, în primă fază, roata să „sară” după impactul cu o denivelare, permițând mai apoi ca întreaga caroserie să se balanseze necontrolat pe arcuri. Acest lucru se traduce într-o călătorie neconfortabilă, zgomot și uzură mai mare a componentelor suspensiei.

Daca masina se inclina in mod neobisnuit de tare, mai ales in situatiile de virare, dupa ce ati parcurs un drum accidentat e indicat sa vizitati un service pentru a verifica starea amortizoarelor.

Un amortizor deteriorat afecteaza atat suprafata de franare cat si directia masinii.

Putin stiu că este necesar ca odata cu schimbarea a amortizoarelor, perioada max de utilizare la 4 ani sau 80,000 km, trebuie schimbate şi arcurile ce le împrejmuiesc, asta asigurând manevrabilitatea corectă a maşinii şi o geometrie corectă a abordării virajelor.

Ca o observatie, amortizoarele se inlocuiesc, cand e cazul, doar in pereche pe aceeasi punte, niciodata doar unul.

Schimbul de ulei

VERIFICARE SI INLOCUIRE AMORTIZOARE

 

Amortizorul este un dispozitiv care servește la amortizarea unui șoc, a unui zgomot sau a unui fenomen de oscilație aparut la deplasarea autovehicului : scopul lui este de a tine rotile „lipite” de asfalt in momentul deplasarii.

Amortizoarele sunt elementele-cheie ale sistemului de suspensie și direcție a mașinii, asigurând contactul permanent al roților cu carosabilul, stabilitatea în viraje și absorbția șocurilor provocate de denivelări.

Amortizoarele uzate, însă, vor lăsa, în primă fază, roata să „sară” după impactul cu o denivelare, permițând mai apoi ca întreaga caroserie să se balanseze necontrolat pe arcuri. Acest lucru se traduce într-o călătorie neconfortabilă, zgomot și uzură mai mare a componentelor suspensiei.

Daca masina se inclina in mod neobisnuit de tare, mai ales in situatiile de virare, dupa ce ati parcurs un drum accidentat e indicat sa vizitati un service pentru a verifica starea amortizoarelor.

Un amortizor deteriorat afecteaza atat suprafata de franare cat si directia masinii.

Putin stiu că este necesar ca odata cu schimbarea a amortizoarelor, perioada max de utilizare la 4 ani sau 80,000 km, trebuie schimbate şi arcurile ce le împrejmuiesc, asta asigurând manevrabilitatea corectă a maşinii şi o geometrie corectă a abordării virajelor.

Ca o observatie, amortizoarele se inlocuiesc, cand e cazul, doar in pereche pe aceeasi punte, niciodata doar unul.